Tammikuun Kangasalan Yrittäjä 2024
Topi ja Teemu Tala, Talart  Oy
tekevät nöyrästi työtään kentällä kehittämällä palvelua ja tuotteita auttaen Ihmisten ongelmissa

Kangasalan Yrittäjät ry huomioi kuukausittain paikallisia yrittäjiä. Kuukauden yrittäjän valitsee yrittäjäkollega, edellisen kuukauden palkittu yrittäjä. Tammikuun 2024 yrittäjänä esittelyyn nostetaan yrittäjä Topi Tala

Kuka Olet?

Me Talan veljekset Topi ja Teemu toimimme Talart Oy:n yrittäjinä ja nuorin veljemme Saku hoitaa autopuolen.

Yritys ja sen tarina?

Talart on perheyritys, jonka isämme Jukka perusti 1996. Omakohtainen tarve saada soveltuvampi pyörätuoli omaan käyttöön käynnisti yrityksen. Sukupolvenvaihdos tehtiin 2015.
Talart Oy tunnetaan kotimaisista räätälintyönä valmistetuista aktiivipyörätuoleistaan jo vuodesta 1996. Oman tuotantomme mallit ovat pääosin kiinteärunkoisia yksilöllisellä mitoituksella valmistettuja pyörätuoleja. Vaihtoehtona näille löytyy myös säädöillä varusteltu kiinteärunkoinen säädettävä sarjatuotantomalli. Valmistamme käyttöpyörätuolien lisäksi urheiluun sopivia ratkaisuja sekä suihkupyörätuoleja. Yhteistyössä kansainvälisten kumppanien kanssa voimme tarjota myös laajan valikoiman harrastevälineitä. Valmistamme pyörätuoleja käsityönä kaikille pyörätuoleja käyttävillä henkilöille. Yleisimmin pyörätuolejamme näkyy selkäydinvammaisilla, mutta olemme vahvasti mukana myös Cp -ja kehitysvammapuolella, joissa usein kestävyys ja monipuoliset varusteet ovat tarpeen. Räätälöidyt mallit lyhytkasvuisille tai XL-koossa kuuluvat myös mallistoomme. Tehdasmainen tuotanto on kasvanut yhdessä kansainvälisyyden kanssa.

Miksi Sinut valittiin kuukauden yrittäjäksi?

Meillä on hyvin toiminut ja tehokas yhteistyö.

Tulevaisuus?

Tulevaisuus näyttää valoisalta. Teemme edelleen hyvin nöyrästi työtämme kentällä. Kehitämme uusia tuotteita ja palvelua auttamaan Ihmisten ongelmissa.

Kenet olet valinnut seuraavaksi Kangasalan kuukauden yrittäjäksi ja miksi?

Matti Jokinen, Ralos oy

Matti on hyvä ja pitkäaikainen tuttava. Hän edustaa sitä yrittäjyyttä, jota Suomi kaipaa. Matti tekee hyvää työtä, etenee urallaan, eikä lepää laakereillaan.

Yhteystiedot:

Topi Tala