Helmikuun Kangasalan Yrittäjä 2024
Matti Jokinen, Ralos Oy
Ralos Oy on alalla jossa tapahtuu merkittäviä edistysaskelia,
joissa mukana pysyminen takaa mahdollisuudet jatkuvaan kasvuun.

Kangasalan Yrittäjät ry huomioi kuukausittain paikallisia yrittäjiä. Kuukauden yrittäjän valitsee yrittäjäkollega, edellisen kuukauden palkittu yrittäjä. Helmikuun 2024 yrittäjänä esittelyyn nostetaan yrittäjä Matti Jokinen.

Kuka Olet?

Matti Jokinen, yrittäjä ja perustaja

Yritys ja sen tarina?

Ralos rakentaa ympäristöystävällisiä, tehokkaita ja turvallisia aurinkovoimaloita yrityksille ja yhteisöille. Ralos on Suomen johtava mikroinvertteri- ja HJT-aurinkopaneeliteknologian toimittaja. Oma logistiikkakeskuksemme Kangasalla ja kansainvälinen verkostomme takaavat tuotteiden hyvän saatavuuden ja nopeat toimitukset vaativiinkin tarpeisiin. Olemme vuonna 2017 perustettu yksityisomisteinen ja kotimainen yritys.

Raloksen tarina alkaa vuodesta 2017, jolloin yrityksen perustaja teki blogikirjoituksen aurinkoenergian kannattavuudesta. Laskelmia tehdessä havaittiin, että nykyisistä aurinkovoimaloista ei saada täyttä potentiaalia irti. Ajatus aurinkovoimalan hyötysuhteen parantamisesta nousi yrityksen missioksi ja yrityksen olemassaolon tarkoitus löytyi. Uusien teknologioiden ja parhaan tehokkuuden seuraaminen on yksi Raloksen tärkeimmistä tavoitteista tänäkin päivänä.

Miksi Sinut valittiin kuukauden yrittäjäksi?

Vaikea sanoa, oletan että Topi (Talart Oy) on seurannut sivusta toimiani jo pitkään ja hänelle on tullut mieleyhtymä onnistuneesta yrittäjästä. Todellisuudessa matka on vielä pahasti kesken..

Tulevaisuus?

Aurinkoenergia on eksponentiaalisesti kasvava markkina ja sen sisällä kasvavin yksittäinen teknologiatrendi on mikroinvertterit. Ralos on molemmissa syvällisesti mukana, joten tulevaisuus näyttää erittäin optimistiselta. Olemme alalla jossa tapahtuu merkittäviä edistysaskelia ja niiden perässä pysyminen takaa mahdollisuudet jatkuvaan kasvuun.

Kenet olet valinnut seuraavaksi Kangasalan kuukauden yrittäjäksi ja miksi?

Valitsen kuukauden Kangasalalaiseksi yrittäjäksi

Rakennustoimisto MK Masters Oy

Kari Salmi

mk@mkmasters.fi

Kari tekee rakennuttamista ja projektinjohtoa hyvin ammattitaitoisesti ja rautaisella otteella.

Yhteystiedot:

Matti Jokinen